Fotoboek over wereldkerken in Nederland

In ‘Wereldkerken in Nederland’ maken Museum Catharijneconvent en Samen Kerk in Nederland (SKIN) de wereld van diversiteit in het christendom in Nederland zichtbaar met een blik op 36 voor veel mensen nog onbekende kerken met de meest verrassende interieurs: niet alleen in historische stadscentra, maar ook op industrieterreinen of in een voormalige drukkerij. Het boek is een vervolg op Kerkinterieurs in Nederland uit 2016.

‘Wereldkerken in Nederland’ toont de rijkdom van ons christelijk erfgoed, dat nog altijd in beweging is, en laat zien hoe het christendom in Nederland alle delen van de wereld weerspiegelt. Via foto’s van Zilveren Camera-winnaar Bram Petraeus en persoonlijke verhalen maakt de lezer kennis met de geschiedenis van migranten en hun kerken. Ook bevat het boek analyses van experts die de tradities van de kerken onderzoeken en toepassen op het hedendaagse debat over diversiteit en migratie.

‘Wereldkerken in Nederland’ komt voort uit de samenwerking tussen Museum Catharijneconvent en SKIN, de koepelorganisatie voor internationale en migrantenkerken in Nederland. Beide organisaties vonden elkaar een aantal jaar geleden in de wens om de diversiteit van het Nederlandse christendom voor een breder publiek voor het voetlicht te brengen. Naar schatting zijn er in Nederland 1 miljoen christenen met een migratieachtergrond.

‘Wereldkerken in Nederland’ is uitgegeven door nai010 publishers en in de boekhandel verkrijgbaar.

Bron: Museum Catharijneconvent