Groet bij het joodse nieuwe jaar

Aan onze joodse zusters en broeders,

Met genoegen groeten wij u en bieden onze goede wensen aan bij de viering van Rosj Hasjana, de start van het joodse nieuwe jaar.

De jaarwisseling biedt gelegenheid om terug te blikken, vooruit te kijken en goede voornemens te maken.

Terugblikkend maken wij ons zorgen over de toename van het antisemitisme in Nederland. Met afschuw denken we terug aan de moorden van 7 oktober 2023 in Israël.

Vooruitkijkend mogen we de hoop op vrede en recht nooit verliezen. God helpt ons daarbij. Hij is onze bron van hoop.

Wij hopen dat ook in het komende jaar onze verbondenheid en vriendschap mogen groeien.

Met Rosj Hasjana viert u ook de schepping van de wereld door God. In dialoog en door samenwerking willen we samen met u bouwen aan de toekomst van Gods schepping.

Wij wensen u een goede viering van Rosj Hashana toe. Moge God ons genadig zijn, ons zegenen en Zijn aangezicht over ons laten schijnen in het komende jaar.

Shana tova!

Namens de Raad van Kerken in Nederland,
Drs. Geert van Dartel, voorzitter
Ds. Coen Wessel, algemeen secretaris

De groet van christenen aan joden bij gelegenheid van Rosj Hasjana werd voorbereid door het referentschap voor interreligieuze ontmoeting van de Raad van Kerken.

U kunt de groet hier (pdf) downloaden voor eigen verzending.