Week van gebed voor eenheid in volle gang

Het is zover! Na weken en soms maanden van voorbereiding in het hele land, is de jaarlijkse Week van gebed voor eenheid gestart. De gezamenlijke landelijke organisatoren: MissieNederland, de Raad van Kerken in Nederland en Samen Kerk in Nederland (SKIN) en MissieNederland wensen alle deelnemers een gezegende gebedsweek toe; dat deze mag bijdragen aan de eenheid waar Jezus Christus zelf ook om bad.

In veel dorpen en steden worden oecumenische gebedsbijeenkomsten- en vieringen georganiseerd. Veel activiteiten zijn te vinden op deze kaart.

Doe goed, zoek recht

De Week van gebed voor eenheid van christenen 2023 moedigt kerken aan om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door het onrecht van ongelijkheid en racisme. De Bijbeltekst die centraal staat tijdens de Week van gebed voor eenheid komt uit Jesaja 1 vers 17: ‘Leer goed te doen; zoek het recht, houd tirannen in toom, kom op voor wezen, sta weduwen bij’. Het materiaal voor deze gebedsweek werd aangereikt door kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota.

Aan de hand van een handzaam boekje met Reflecties & gebedspunten kun je dagelijks meebidden tijdens de Week van gebed voor eenheid. Vraag nu een gratis download aan. Er is een variant voor volwassenen én voor kinderen

Meebeleven via media

Iedere werkdag is er tussen half 5 en 5 uur ’s middags de mogelijkheid om via Groot Nieuws Radio mee te bidden. Via de website ontdek je nog meer mogelijkheden om de gebedsweek te volgen via audio en video. Net als afgelopen jaar, zal SKIN (Samen Kerk in Nederland) elke ochtend om 8.00 een dagelijkse gebedsvideo plaatsen op haar YouTube-kanaal.